Wednesday, February 23, 2011

Imbas Kembali: Baru Bian calon CM baru


Saya ingin mengimbas kembali isu hangat yang diperkatakan beberapa minggu lepas semasa teka-teki siapa bakal calon CM Sarawak baru... Dan ternyata sekali nama pejuang tanah NCR yang terbilang iaitu Baru Bian telah menjadi salah seorang calon yang dilihat layak untuk menjawat jawatan tersebut. Kalau dilihat dari segi kemampuan dan latarbelakangnya memang lah cukup mengancam dan mampu mengegarkan kepala "tut" para pencabarnya. Akan tetapi jika dia berada di sebelah pihak yang sebaliknya (BN) kemungkinan peluangnya amat besar... Malangnya keadaan tidak mengizinkan, memandangkan beliau mempunyai agenda tersendiri dan matlamat berlainan.


Tidak dinafikan beliau memang seorang pejuang tanah NCR yang berkaliber yang telah memenangi beberapa kes yang berprofil tinggi. Namun, disebaliknya tersembunyi "seekor udang galah yang mempunyai sepit berwarna biru tua dan berlumut"... Maksudnya rezeki yang dia dapatlah, dari kes yang beliau menangi... Periuk nasi beliau di rumah memang tak cukup untuk menadah rezeki yang datang melimpah-limpah kalau keadaan seperti sekarang terus mendatangkan keuntungan kepada beliau serta rakan-rakan. BUKTINYA...


3 comments:

  1. "...Tidak dinafikan beliau memang seorang pejuang tanah NCR yang berkaliber yang telah memenangi beberapa kes yang berprofil tinggi..."

    Baru Bian BUKAN pejuang tanah NCR, tapi sorg lawyer yang berkaliber, seperti juga Karpal Singh, seorg lawyer jenayah yang hebat, tetapi BUKAN, pejuang basmi jenayah yang hebat!

    Perjuangan mereka ini, have MONEY will talk!

    ReplyDelete
  2. haha... saja nk up sikit beliau... tapi apa u kata mmg betul... its all for MONEY..

    ReplyDelete
  3. "NO MONEY NO TALK"...itu lah "killer words" yang di amalkan oleh loyar2 seperti mereka..ingin memperjuangkan nasib rakyat tapi jika tiada imbuhan..tidak akan dilaksanakan...

    ReplyDelete