Thursday, January 20, 2011

Baru Bian... Join la SNAP...


Sekali lagi, ini adalah susulan daripada artikel-artikel yang lepas yang menyentuh isu berkaitan SNAP dan PKR. Kali ini, Baru Bian selaku presiden PKR Sarawak perlu memerah otak, sama ada adakah dia patut melompat parti dan menyertai SNAP... Kenapa pula susah-susah nak perah otak??? Barangkali Baru Bian merasakan kedudukan PKR di Sarawak akan tergugat disebabkan SNAP yang telah melancarkan proses "re-branding" terhadap parti mereka serta berusaha untuk mendapatkan ahli-ahli baru yang merupakan bekas ahli-ahli parti PBDS (kini tidak menyertai mana-mana parti politik) yang kebanyakkan daripada mereka terdiri daripada golongan profesional dan ahli perniagaan. Dan SNAP yang telah melakukan perubahan dalam parti kini dilihat menjadi tarikan utama kepada bekas ahli-ahli parti PBDS ini kerana perjuangan mereka yang lebih kepada membela orang Dayak.

Dijangkakan juga, jika SNAP berjaya merekrutkan ahli-ahli baru ini, maka, kedudukan PKR yang selama ini lebih berkemampuan akan tergugat kerana SNAP mendapat kekuatan baru dari segi ahli-ahli baru yang terdiri daripada golongan profesional. Oleh kerana ahli-ahli baru ini tergolong dalam golongan profesional, amat mudah lah bagi SNAP untuk mencari calon yang berkelayakan dan berkaliber untuk dicalonkan bagi menghadapi PRDUN akan datang. Dikatakan kira-kira 100,000 orang jumlah bekas ahli-ahli parti PBDS masih tidak menyertai mana-mana parti. BESAR JUMLAH TUUUU...!!!! Pasti kecut kantung biji Baru Bian jika 100,000 orang menyertai SNAP.

Kepada Baru Bian, adalah dicadangkan, lebih baik beliau menyertai SNAP (parti Dayak yang original) daripada menjadi robot "remote-control" Anwar Ibrahim untuk memimpin PKR Sarawak (bukan parti Dayak original). Tak payah lah nak perah otak, masuk saja SNAP. Pasti Baru Bian akan menjadi hero baru dalam SNAP kerana beliau terkenal di kalangan orang Ulu. Dan sudah pasti SNAP akan menjadi sebuah parti yang popular dikalangan orang Sarawak jika hal ini berlaku... Haaaa... Ia mungkin hanya satu kemungkinan tetapi jika menjadi kenyataan tidak mustahil jika saya katakan...

EDWIN DUNDANG AS CM!!!

ATAUPUN

Jika beliau join SNAP... Hehe...

No comments:

Post a Comment