Thursday, November 25, 2010

Oit... Orang Sarawak!!! Kitak orang dah sedia kah???


Ketua Menteri dah dapat "inspirasi" bila nak buat PR Negeri akan datang. Tapi sudah kah kita rakyat Sarawak bersedia untuk mengundi??? Bukan susah pun nak mengundi... Pangkah / buat tanda "X" saja kat nama calon yang kita sokong kat kertas undi. Tapi sebelum mengundi, kita perlu mendaftar sebagai pengundi berdaftar dahulu. Lepas mendaftar barulah boleh kita beramai-ramai pergi mengundi... "Sapa antara kitak orang belum daftar ngundi tek??? Angkat tangan lok kamek mauk nangga." Haaaa... Kalau umur dah 21 tahun ke atas, daftarlah sekarang sebelum PR Negeri bermula.
"SIK LAMAK GIK KITA MAOK PEGI NGUNDI, KAMEK UDAH DAFTAR KITAK ORANG BILA GIK???"


Tapi kalau bila nak pangkah kertas undi nanti, fikir dulu sebelum nak pangkah. Salah pangkah merana hidup... Haaaa... Pangkah betul-betul, jangan main conteng saja kertas undi, rugi tau...



5 comments:

  1. salam 1 malaysia...sy telah paut kan blog anda utk blog sy..kalau boleh patu kan blog saya yek utk blog anda..terima kasih dan salam perjuangan dari saya,penulis badut rakyat..

    http://badutrakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. bersedia kerana pihak yg 1 lg telah lama menggunakan kaedah mencetak minda

    ReplyDelete
  3. Berkenaan dengan kedatangn pilihanraya akan datang yang perlu ditanya sidak Parti PBB, bukan orang ramai, adakah sidak PBB mendapat tempat dihati rakyat? Itu satu persoalan yang patut dilihat oleh pihak Politik, dan jangan tujukan soal yang bukan bukan kpd rakyat, saperti masalah rakyat di Kuching berlum tentu sudah selasai diatur oleh pihak PBB dan YB YBnya jika semua inibelum selasai maka PBB dan calun calunnya belum lah mendapat tempat dalam hati rakyat.

    ReplyDelete
  4. apa-apa pun, saya sangat berharap kepada sesiapa yang belum mendaftar sebagai pengundi, cepat-cepat lah mendaftar. sebagai pengundi, ia adalah hak mereka untuk mengundi sesiapa sahaja calon yang mereka fikirkan..

    ReplyDelete