Tuesday, April 10, 2012

Bersih 3.0 dibiayai Yahudi!


Seperti yang kita sedia maklum perhimpunan Bersih 3.0 akan diadakan pada 28/4/2012 jam 2 petang adalah kesinambungan kepada perhimpunan Bersih 2.0 Julai tahun lepas. 

Perhimpunan tersebut yang dijangkakan akan diadakan serentak di seluruh negara di bandar-bandar utama setiap negeri. 84 NGO juga akan megikuti perhimpunan berkenaan dan sebahagian daripadanya adalah NGO Yahudi! NGO Yahudi tersebut juga merupakan pembiayai Bersih 3.0. Ramai orang tidak mengetahui hal ini dan kebanyakkan yang akan mengikuti perhimpunan ini sudah pasti hanya menjadi "pak turut" selain menjadi alat untuk menjayakan agenda pihak yang tidak bertanggungjawab.

Penganjur Bersih pula menafikan perhimpunan itu tidak akan melibatkan mana-mana parti politik terutama sekali dari pihak pembangkang, sama seperti mereka menafikan perkara tersebut sebelum mengadakan perhimpunan Bersih 2.0 tahun lepas. Dan sudah diketahui perhimpunan yang lepas telah menjadi platform kepada parti-parti pembangkang untuk melaung-laungkan semangat membenci kerajaan. 

Tidak lupa juga tercetusnya beberapa insiden yang dijadikan pihak pembangkang sebagai modal untuk menunjukkan kerajaan zalim terhadap rakyat. Malah beberapa individu juga sudah menjadi "pelakon terkenal" kerana berjaya membawa watak yang amat meyakinkan dan penuh bergaya. 

Walauapapun, insiden-insiden seperti perhimpunan yang terdahulu mungkin akan berlaku lagi jika ada pihak-pihak yang menjadi batu api dan bertindak agresif. Kalaulah benar ia perhimpunan yang bersih, maka pastikan ia bersih dari segala perkara yang buruk dan negatif serta tidak menguntungkan mana-mana pihak. Dan jika parti-parti pembangkang turut serta maka tidak perlulah mereka menjadikan perhimpunan tersebut sebagai pentas lakonan dan mencabar kerajaan.

2 comments:

  1. aku ahli PBB-BN sokong bersih 3.0

    bersihkan pilihanraya demi Negara tercinta!

    ReplyDelete
  2. apa cita tolol ko tok..ada ka agenda yahudi..tauk ndak cita yahudi ka..nak gelak terkentut2..benggong pada orang betong..huhu..bait na sidak yahudi nak merik duit..sinei ko dpt fakta pok..AUTA na orang sarawak tok..jgn memalukan orang sarawak lah..cehhh

    ReplyDelete