Monday, November 22, 2010

Pakatan Rakyat Tidak Mampu!!! (Repost)

Mengapa Pakatan Rakyat tidak mampu memerintah Sarawak??? Sila klik sini untuk maklumat lanjut.

Dikatakan pada Pilihan Raya Peringkat negeri Sarawak akan datang PR boleh dikatakan tidak mampu membawa perubahan atau mencabar BN tetapi parti bebas diura-urakan mampu mencabar kedudukan BN sekarang sebagai pemerintah. Sekukuh mana pun maklumat yang diperolehi tetapi jawapannya hanya dapat diketahui bila keputusan pilihan raya akan datang.


Segala keputusan terletak pada tangan para pengundi dan masih ramai rakyat Sarawak masih belum mendaftar untuk menjadi pengundi sah. Tetapi dengan bilangan pengundi yang ada sekarang, ia dilihat lebih memihak kepada BN yang majoritinya terdiri daripada golongan yang berumur diantara 35 tahun keatas. Dan jika lebih ramai yang mendaftar sebagai pengundi lebih-lebih lagi kepada yang berumur 34 tahun ke bawah, ia dijangka mampu mengubah keputusan pilihan raya kelak.

Walau apa pun, Pakatan Rakyat dijangka tidak akan mampu untuk menandingi BN dan lebih mengejutkan pihak parti bebas mempunyai peluang yang lebih baik untuk mencabar BN.

1 comment:

  1. Pembangkang memang tak dapat nank memrintah Sarawak..Bukan setakat Sarawak, Malaysia pun memang langsung tidak berkemampuan..asyik2 nak cakap besar tunding jari situ sana sini...habuk pun tarak..nak memerintah cam mana...

    ReplyDelete