Tuesday, May 10, 2011

SIVAJI THE BOSS

Sejak kejayaan PKR pada PRU 2008 yang lepas, yang dilihat sebagai satu kejayaan besar bagi pihak Pakatan Rakyat dimana salah satu daripada kejayaan tersebut PKR berjaya mengurangkan jumlah undi kaum India yang menyokong BN. Dalam PRU 2008 BN hanya berjaya memperoleh 45% undi kaum India berbanding PRU 2004 sebanyak 82% undi. 

Gambar hiasan dari FreeMalaysiaToday

Pakatan Rakyat yang telah mengumpan undi kaum India dengan menjanjikan pelbagai janji-janji manis telah mula mendapati kaum India sudah mula kembali menyokong BN disebabkan masih banyak janji pada PRU 2008 tidak ditunaikan. Bukti sokongan kaum India terhadap PKR mula kelihatan dengan kekalahan berturut pada PRK yang diadakan di Hulu Selangor (Selangor), Bagan Pinang (Negeri Sembilan), Tenang (Johor) dan Merlimau (Melaka). Menurut satu sumber dalaman, dikatakan punca utama berlakunya perubahan tersebut adalah disebabkan pihak PKR tidak serius dalam menangani permasalahan kaum India dan sering diabaikan.

Berikutan dengan mula berkurangnya sokongan kaum India terhadap Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim telah membuat perjumpaan dengan para pemimpin kaum India Sabtu lepas yang diadakan di Dewan Hamzah, Klang yang dihadiri lebih kurang 2000 orang India. Pada perjumpaan tersebut Anwar Ibrahim telah mengelar dirinya sebagai "Sivaji the Boss" sempena watak yang dibawa oleh pelakon aksi Tamil terkenal Rajnikanth yang memperjuangkan hak rakyat. 

Anwar Ibrahim aka Sivaji the Boss??? Memang sah lah Anwar yang menjadi ketua Pakatan Rakyat dimana segala keputusan antara parti di dalam Pakatan Rakyat harus mendapat persetujuan beliau sebelum tindakan lanjut diambil. Tetapi kalau mengikut watak dalam filem tamil "Sivaji the Boss" Rajnikanth sering dilihat membelasah orang yang tidak mengikut pendapat beliau dimana 20-30 orang tidak dapat menewaskan beliau. Adakah watak ini yang Anwar Ibrahim hendak dibawa oleh beliau untuk memperjuangkan hak rakyat??? Nak BELASAH ORANG??? Belasah dari belakang kot... Terutama sekali lelaki yang sasa tubuh badan mereka adalah mangsa belasahan beliau dan pastinya badan sasa tidak dapat menewaskan "SIVAJI THE BOSS". 

Watak "Sivaji" juga menunjukkan bahawa Anwar memerintah secara kuku besi dalam memimpin parti-parti komponen Pakatan Rakyat selama ini. Dan dengan pandai dan angkuhnya juga beliau telah men"declare"kan diri sebagai Sivaji hero orang Tamil. Kalau mengikut pendapat saya watak tersebut langsung tak padan dengan Anwar Ibrahim. Watak yang paling sesuai dibawa beliau adalah watak koboi gay dalam satu filem Hollywood yang penuh kontroversi beberapa tahun lepas. Walau apa pun watak yang Anwar hendak bawa, yang pastinya PKR dan Pakatan Rakyat sudah mula kehilangan sokongan kaum India.

Untuk maklumat lanjut sila klik sini.

No comments:

Post a Comment